03 Şubat 2022

kış uykusu

 


Kıskançlık denen algı ne ruhumun bir taraflarında ne de beynimin hiçbir nöronunda yoktur ama imrenmek denen kavram her daim vardı bende .ne bileyim elbette yüzde yüz emin değilim hiçbir huyumun sürekliliğinden ama en azından kendimi bildim bileli şu yaşıma dek böyle tanımlıyorum kendimi.fakat şu kış uykusundan yeni uyanmış  kaplumbağayı hem kıskandım hem imrendim. Bende  istiyorum kış uykusuna yatmak. Uyandığımda her şey geçmiş olsa mesela?? Çok mu ütopik bu dönemin bir  anda yok olmasını isteyişim? Kış uykusuna yatma gereksinimleri besin bulamayacakları için bi süreliğine ortalıktan yok olmak. Ulan nerden bilirdim böyle bir evrimsel özelliğe 21. yy da imreneceğimi şaka gibi .bi anda mı oldu bu günler? Elbette hayır. İlmek ilmek ördüler bu günleri. Bu ülke kurtuluş savaşından çıktığında dahi  böyle bi eksi bakiyeli rezerv eksiye düşmüş hazine  görmemiş. yok araştırın yok.. yok.. eksi 56 küsür milyar   liralardayız hazinede..eksi..resmi kaynakların yazdığı rakam bu evet.ben en normal vatandaş  iken,  bu bariz bilgiye en aciz ulaşacak olan herhangi bi vatandaş  iken ulaşıyorum.hiçbirşey değilim..ama aklım almıyor hiçbirşey olmadığım halde..sosyal medya doğalgaz elektik faturaları ile  ağlayan  esnaf isyanları  ile dolu..vergisini çatır çatır ödeyen esnaf elini eteğini ticaretten çekedursun kafasını kumdan çıkarması gereken at gözlüklülere akıl fikir diliyorum aladdinin içinden çıkacak olan cinden..bugünler  en aklımızın ufkumuzun güzel baktığı gençlik yıllarımıza denk gelişine küfür serbest mi peki? Nereden bilirdik 10 yaşındaki çocukların aralarında  ekonomiden bahsedeceğini.. Salatalıkta 25 tl göreceğimizi nereden bilirdik?biber 30 tl olacak ve  menemen dahi lüks olacak nereden bilirdik..neyse fazla didik didik ayrıntıya girmeyeyim..girecek olursak sarımsaktan kabağa  frontal loblarıma kaydolmuş  ezberimdeki  tüm korkunç  fiyatları sıralayacağım..asıl konuya dönecek olursak pandemik bunalımları n hemen  akabinde  tüik in yalancılığıyla düşük gösterilen ; fakat,  ziiiirvelere ulaşan  enflasyondaki çıkışları bi kenara koyarsak , geçtiğimiz günlerde  idlib sığınma kamplarında iki bebek donarak ölmüş..doyasıya alışveriş yapamamanın utancı  sizin de kanınıza  aktı mı bu haberle .aksa kaç yazar  yahut ne değişir ki ?suriyede  bu kriz  başlayalı 11 sene oldu. basit çözümlerle önleneblir  bu trajik ölüm kürenin işleyişi ve  kapitalist düzen mahkumiyetinin  devam etmesi için savaşların kanıksanmış bi parçasımı şimdi bu hikaye? Dört bi tarafında insanoğlu kaynaklı hakim olmuş olan eşitsizliği kanıksayan yine aynı insanoğlu.çocuğuma matematik çalıştırmak için baskı yapmak ne haddime şimdi madem ki beynimi yiyen cevapsız sorular hakim iken aynı beyne? Daha da mühimi türkçe öldü diyerek imam hatip okullarında türkçe konuşmanın yasaklanıp sadece arapça konuşulmasını isteyen , senelerce ensar vakfı için çalışmış  olan nazif yılmaz, milli eğitim bakan yardımcısı olarak atanmışken benim çocuğum okul kurs özel ders arasında mekik dokuyor..aklım almıyor.. devlet eliyle, devletin kaynaklarıyla, devletin eğitim kurumunda türkçeyi yasaklamak nası bi hak görülüş bu bakana?aklım almıyor.. bu eğitim organizasyonu hiçbirşey öğretemediği gibi arapçada öğretemeyebilir. endüstri meslek elektrik mezunu nasıl ampül değiştiremeyecek kadar olaydan uzaksa, buna ilaveten  daha imam hatiplerin hızla deizme doğru kaymasını engelleyemiyorken bu Türkçe ve  türkiye cumhuriyeti  düşmanlığı barındıran  dil kavgalarını aklım almıyor.. bir tecavüz davası için ‘’küçüğünde rızası vardı ‘’ maaşını vergilerimizle alan bir milletvekilinin yorumudur.şimdi ise yine yeniden adalet bakanı..ADALET..bu ülkedeki herhangi bir kız babası bu yorumun sahibinden  nefret etmiyorsa tek hücreli beyne falan sahiptir diye düşünmekteyim..aklım almıyor nası terör örgütü ilan edilenleri aşkla sevgi ve saygıyla ekranlarda anabiliyor ve bakan oluyo???..sizin aklınız alıyorsa ne ala ..kurutsun kökünden şu eşitsizliği, adaletsizliği, cehaleti, varsa elinden gelen ..kendi değerini ne başkalarının gözünde ne de sorumlusu olmadığımız çirkin siyasetin bozguna uğrattığı düzensizlikte aramadan, kendi barkodunu kendisinin yarattığı, tüm evreni kendi içinde bulabileceği coğrafyalara ayaklarının kendilerini sürükleyeceği ve tutkusunun peşinden gitmesine izin vermeyeceği parmaklaıklar ardında hapsettiği dünyanın içinde değil de, boşlukta dönüp duran bu mavi topçuğun ,  onların içinde yaşayacak kadar algıları açık  olsun çocuklarımızın... çok mu şey istemiş oluyorum lambadan çıkacak olan cinden? eh bana da deniz kokusunu ciğerime çekebileceğim bi coğrafyada bi karavan hiç fena olmazdı hani .şimdiden merci..

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bu bir deliliğe methiye

  Artık burada insan kendisini,( özgürlüğün dejenere olduğu   bir topluluk içinde ) yaşamdan kopuk ve   yabancı hissediyor. hele ki , ingili...